• Go Ninja… go Ninja…. GO!

  • Yahoo.Detector.Info unhidde’m!

  • Tap into… Faster EFT!

  • R.W. …de ascultat nu in soapta!

  • Introduce email-ul pentru a te inscrie la acest blog si a primi notificat despre noile postari pe email.

    Alătură-te altor 2 urmăritori

  • Ce-am mai scris…

  • Blog Stats

    • 37,657 hits
  • …mai cu viata!

  • Faraaa virusi… fara…!

  • NO BASESCU DAY - 02.04.2010
  • …made me famous!

  • Jocuri noi!

  • Protected by Copyscape Duplicate Content Check
  • Meta

Oboseala… operatia more doouble (4 / 3)

Au trecut 36 de zile de la accidentarea mea (14 decembrie), 29 (douazecisinoua) de zile de la operatie (21 decembrie). Ieri mi-au fost extrase brosele din degete, am scapat si de atela si mai imi vad si eu mana fara pansamente.

Azi am gasit timpul necesar sa relatez despre operatie si cele doua zile de chin de dupa. Am tot amanat acest moment pentru ca era mai delicat, dar ma bucur ca ma pot ajuta si de mana stanga la tastat, inclusiv degetele ranite. In postarea  Oboseala… perioada preoperatorie! (2) ajunsesem la noaptea dinainte in care careurile de Sudoku m-a ajutat sa ma linistesc si sa uit de operatie. Dimineata m-am trezit la ora 6 cand a venit cu injectia dar m-am intors pe partea cealalta si am mai adormit pana pe la 8 cand a venit cu mancarea si spalatul pe jos.

Deci pe la 8 m-am ridicat si eu din pat si cu inima grea am pus o scrisoare pe doouble foi intr-un plic in care imi scriam bunele mele intentii pentru doctor. Hate this system! De asta si inima grea…  ca fara scrisorile in plic date medicilor poti sa si mori cu doctorii langa tine. Hai ca la mine nu mi-a fost prea greu sa bag doua foi in plic, dar ce se fac altii pentru care doouble foi e o avere? Cu tot cu juramantul ce-l dau doctorii si ca tot sunt platiti din bani mei si ai vostrii prin impozitul retinut din salarii, tot noi suntem care promovam sistemul acesta… Si eu m-am conformat, a trebuit! Biroul doctorului era tot pe acelasi palier dar inca nu sosise. M-am mai plimbat… am vorbit cu altii care erau prin zona asteptandu-l tot pe doctor …un tip, o fata si un altul ce urma sa fie operat. Unul ma stia, dar eu nu mai imi amintesc decat ca poate undeva l-am vazut.

Intr-un tarziu a sosit si medicul am intrat in cabinet am vorbit putin, am lasat scrisoarea si am plecat sa-mi astept …operatia. Timpul s-a scurs greu… pana la ora 11 cand a venit un asistent in verde sa ma duca la sala de operatie. Dupa semnarea actelor necesare impreuna cu un barbat cu sotia  si o doamna, mai in varsta am urcat in lift, am coborat la etajul 4… cred.  Stomacul se strange trecem printre doua usi de lemn si multe geamuri undeva sus scria BLOCUL OPERATOR… il stiam, de afara, de anul trecut cand eram internat si bantuiam prin spital, acum am ocazia sa-l vad din interior… hmmm!

Trecem printr-un hol destul de mare cu geamuri si calorifere de fonta pe stanga. Alte doua usi de lemn si in stanga un birou cu o lampa aprinsa ce arunca o lumina galbuie peste dezordinea de hartii si registre. Totul arata aici de parca timpul ramasese in loc, am o senzatie de vechi, ma duc cu gandul la camaruta unui contabil de pe vremurile de mult trecute.  Un scaun de lemn langa birou e gol, fara nimeni… Cel care ne-a adus ne spune sa asteptam si pleaca in cautarea cuiva. Se intoarce cu o femeie care ne pune sa semnam in catastif, asistentul in verde lasa hartiile noastre si ne duce in zona de asteptare. Cel putin asa am denumit-o eu. Ne indeamna sa stam pe un pat aflat aici. Eu prefer sa stau in picioare.  La scurt timp vine o asistenta si pleaca cu barbatul, si el cu probleme la degete, sotia sa ramane pe pat impreuna cu cealalta doamna.

Deci eu mai am de asteptat… fiind la acelasi doctor. Pentru a mai scapa de ganduri incep sa ma uit in jur. Ne aflam intr-o incapere alaturata biroului de primire despartite doar printr-un perete amblele aflate pe un alt hol, perpendicular cu intrarea, pe o parte cateva nise iar pe cealalta salile de operatie. Ma mai uit in incaperea in care ne aflam… de la dreapta spre stanga: un cantar antic, o masuta de fier si un telefon, o gramada de cutii pe un perete stivuite frumos pana in tavan, patul pe care stateau cele doua femei, apoi un dulap de fier… Incet, incet ma trec tot felul de ganduri, griji si temeri… Nu mai am stare, incerc sa ma incurajez, caut bancuri si reusesc sa scot un zambet. Imi doresc sa treaca totul tot mai repede. Dar…

Timpul trece greu nu se mai deschide usa sali de operatie unde urmez eu. Dupa vreo 15 minute de la sosire, femeia este rugata sa se pregateasca de operatie. E momentul cand vad intr-o sala de operatie aflata chiar pe peretele opus patului… cum multi doctori si asistente, pe o masa de operatie un barbat in varsta era operat undeva la spate. La scurt timp agitatie si barbatul este scos pe un pat cu roti. Este invitata doamna, isi lasa halatul, vad scrisoarea cum o muta in buzunarul de la pantaloni. Intra in sala de operatie. Raman cu sotia celui care a intrat inaintea mea la operatie, trece o asistenta si discuta cu aceasta, o cunoaste aflu ca e gravida si lucreaza tot la acest spital. Ramas cu ea discutam putin, imi spune ca si sotul ei s-a lovit la degete… e binevenita orice discutie ce mai face sa treaca timpul si mai alunga din ganduri.

Timpul trece incet, starile mele sunt tot mai diferite… la un moment dat ma intreb De ce imi e asa frica? De dureri? Nu. De ceea ce s-ar putea intampla, daca va fi bine? Imi pun totusi increderea in doctor si concluzoniez, NU IMI E FRICA DE NIMIC. Atunci de ce sa-mi mai fie frica? Nu-mi mai este… astept sa intru in sala de operatie mult mai linistit… Cam 40-50 de minute au trecut si iasa domnul celalalt… e randul meu. La scurt timp intru si eu.

O sala veche sunt rugat sa ma intind pe un pat pe spate… deasupra mea o lampa mare si dupa cum arata foarte veche… asta cred ca a prins si razboiul mondial. Vine doctorul mana imi este depansata si data cu o solutie galbena pentru dezinfectare. Am sa-ti fac cateva injectii pentru anestezie… Degetul inelar 2 injectii, 2 dureri ca si cu burghiul… doouble Auuuch… degetul mijlociu 2 injectii, 2 dureri ca si cu burghiul si mai simt o noua senzatie ca un fel de zgarietura cu acul… doouble Auch… Gata! Au amortit nu mai simt nimic aud doar doctorul cum mestereste, in timp ce eu admir faianta de pe peretele opus si astept sa treaca. Cioc, boc, ceva masinarie ca un burghiu, tras de mana, mutata, las-o moale! mi se spune, a trecut, doctorul pleaca. Raman cele 2 asistente sa ma panseze si sa imi puna atela… Aflu ca mi-au fost puse brose la fiecare deget. Gata ies din sala de operatie. Uofff am trecut si prin asta…

Totusi mai trebuie sa astept in sala de asteptare sa vina cineva cu mine… Astept iarasi… Pe pat alti 2 baieti stateau la acelasi doctor… Unul este si dus in sala in locul meu. Schimb cateva vorbe cu cel ramas… Incerc sa-l incurajez cu vorbe care as fi vrut sa le fi auzit si eu cand asteptam… Il mint ca anestezia nu doare… Cred ca e mai bine… Apare o asistenta si o intreb daca pot pleca… totusi… Cheama o colega ii dai si ceva acte… plecam impreuna spre salonul 3.

Intru pe usa cu zambetul pe buze… Am scapat… Uofff! Un coleg imi spune ca ar fi bine sa nu iau anestezice si ca prima zi e mai dureroasa. Hai ca incerc. Totusi in prima faza iau un Tramadol… Incet, incet apar durerile. Merg cu colegii la tigare, le cer si eu una, nu mai fumasem de demult. Dupa imi este rau ca nu mancasem nimic de dimineata… Astept sa vina masa… pe la 13 vine mananc dar mi se opreste pofta cand aflu ca trebuie sa ne mutam. A fost externat cel cu piciorul amputat si trebuie dezinfectat salonul… Uofff! O facem si pe asta… ajung in patul in care statusem si anul trecut, Salonul 1. Mai slab dotat, noroc ca sunt mai aproape de televizor acum.

Pe la ora dooua durerile sunt tot mai mari, o senzatie ca si cum degetele ar fi stranse intr-o menghina. Vine o matusa pe la mine cu ceva mancare si mai stam de vorba… mai uit de dureri. O conduc la plecare si imi iau o cafea de la automat si o revista cu Sudoku. Urmeaza dureri… si doar Sudoku ce ma face sa mai uit… Cam uit de restul si stau pana noaptea tarziu cu Sudoku… Pe la ora dooua incerc sa adorm… Menghina era prezenta la degete… Nu prea pot adormii… sforaie colegii… ii trezesc, dar incep iarasi… Uofff! Incep sa ma plimb pe holuri, cobor si-mi iau un ceai de la automat, schimb cateva vorbe cu gardianul… In salon sforaiala e in toi. Atipesc un pic si ora 6 ma gaseste treaz. Reusesc sa adorm pana pe la 8… Vine doctorul … Azi pleaca, el, el si EU…

Sun pe ai mei sa-mi aduca hainele de schimb… si plec spre casa… Durerile ma fac irascibil… nu prea suport pe nimeni… totusi reusesc sa le explic ca am dormit putin si din cauza durerilor ma enervez usor… Vreau doar sa dorm! Intr-un final adorm vreo 2 ore. Ma trezesc… bucurie nu ma doare mana… sau AUUU! Incepe din nou menghina dar acum mai trage si careva de ele in exterior… Auuuch! Nu mai intru in detalii, fara nici un fel de anestezice mai rezist in continuare, doar ceai de tei… A doua zi dimineata dupa un somn mai mult si odihnitor … menghina a fost deschisa… doar ceva dureri mult mai razlete… de nementionat….

Doouble foi, doouble degete, doouble injectii in fiecare deget, doouble zile de durere…
e-Nicusor L.

Lasă un răspuns

