…NEED 2 KNOW! Sau de stiut… primele 3 din 18 (ani)

Da am inceput sa scriu… nu pentru a ma plange, caci oricum degeaba plangi cand nimeni nu te aude si nimanui nu-i pasa… Am inceput sa scriu pentru ca am gasit ceva interesant de impartit cu altii si anume articolul „18 Things I Wish Someone Told Me When I Was 18 sau 18 lucruri ce as fi dorit sa mi le spuna cineva cand aveam 18 anisi de aici incepe totul sau mai bine zise reincepe totul… mi s-a parut foarte interesant articolul si  de aceea il traduc… Read and learn!

But first a new begining song…

Iar acum traducerea…

Dimineata citeam o carte la localul meu obisnuit cand un copil de 18 ani s-a asezat langa mine si a spus… „Citesti  ceva interesant, nu?”. De aici am inceput sa discutam.
Mi-a spus ca  termina liceul in cateva saptamani si  va incepe facultatea in toamna. „Dar nu am idee ce vreau sa fac cu viata mea” a spus el, „Acum doar merg dupa cum bate vantul” Si apoi, cu nerabdare si sinceritate in ochi a inceput sa imi puna intrebare dupa intrebare :

  • “Cu ce iti castigi existenta?”
  • “Cand si cum ai decis ce vrei sa faci?”
  • “De ce ai facut asta?  De ce nu ai facut cealalta?”
  • “Este ceva care ti-ai dori sa fi facut altfel?”
  • Etc, etc, etc…

I-am raspuns la intrebari cat de bine am putut si am incercat sa-i dau cate un sfat. Apoi dupa o conversatie de  jumatate de ora mi-a multumit si ne-am despartit. Dar in drum spre casa am realizat ca discutia avuta cu el a fost nostalgica pentru mine. Asa ca am inceput sa ma gandesc la intrebarile lui si mi-am imaginat lucrurile ce mi-as fi dorit sa mi le spuna cineva cand aveam 18 ani.  Apoi am aprofundat si m-am gandit daca as putea  calatori inapoi in timp la ce sfaturi mi-as da despre viata la varsta de  18 ani. Asa ca dupa cateva cani de cafea si ore de gandire, uite 18 lucruri care mi-ar fi placut sa mi le spuna cineva cand aveam 18 ani:

  1. „Impune-ti sa faci multe greseli.” – Din greseli  invatam lectii importante Cea mai mare greseala care o poti face este sa nu faci nimic pentru ca esti prea speriat sa faci o greseala. Asa ca nu ezita – nu te indoi de tine In viata este rar cand primesti o sansa, este mai mult de a crea o oportunitate. Nu vei fi niciodata 100% sigur ca va merge, dar poti fi 100% sigur ca nefacand aceasta nu va merge. In cea mai mare parte a timpului trebuie sa actionezi ” go for it!”  Si oricare ar fi rezultatul,  tot timpul finalul este cum trebuie sa fie. Ori reusesti ori inveti ceva. Situatie  „Win-Win”.  Tine minte daca nu actionezi nu vei fi niciodata sigur si vei ramane blocat in acelasi loc pt totdeauna.
  2. Gaseste munca grea pe care iti place sa o faci. – Daca mi-as putea da un sfat despre cariera, mi-as spune sa nu-mi stabilesc cariera pe ideile altor oameni, teluri sau recomandari. Mi-as spune sa nu aleg una majora doar pentru ca e populara sau pentru ca absolventii fac cei mai multi bani.  Mi-as spune ca cea mai buna alegerea a carierei este bazate pe un singur lucru: Gasirea unei munci grele ce iti face placere. Atata timp cat esti sincer cu tine si iti urmezi interesul si valoare, poti gasi succesul prin pasiune. Poate si mai important e ca nu te vei trezi peste cativa ani mai tarziu intr-o cariera care o dispretuiesti, intrebandu-te „Cum naiba voi face asta pentru urmatorii 30 de ani?” Deci daca te suprinzi lucrand din greu si iubind ce faci  fiecare minut,   nu te opri. Esti pe drumul cel bun. Pentru ca munca grea nu este grea cand te concentrezi asupra pasiunii.
  3. Investeste timp, energie si bani in tine in fiecare zi. – Atunci cand investesti in tine, nu poti pierde si de-a lungul timpului vei schimba traiectoria vietii. Esti produsul a ceea ce stii.  Cu cat investesti mai mult timp, energie si bani pentru a obtine cunostiinte pertinente, cu atat vei avea  mai mult control asupra vietii tale.

Acestea au fost primele trei din cele 18 puncte… restul in zilele urmatoare… pana atunci Try 2 take control…

Un răspuns

  1. Good job! Keep it up!

Lasă un răspuns

