Cum sa… spui o poveste MAREATA! (1 of 50)

Povestile bune au succes pentru ca reusesc sa capteze imaginatia unui grup mare de ascultatori.

O poveste buna e adevarata. Nu neaparat datorita faptelor, dar pentru ca e consistenta si autentica. Consumatorii sunt prea buni in a detecta inconsistentele pentru ca un comerciant sa scape doar prin a le  tranti o poveste.

Povestile bune fac o promisiune. Promit distractie, siguranta sau o scurtatura. Promisiunea trebuie sa fie mareata, spirituala si originala. Ori e exceptionala ori nu merita sa o asculti.

Povestile bune sunt credibile. Increderea e o singura resursa ce a mai ramas. Nimeni nu mai are intrecere in nimeni. Oamenii nu au incredere intr-o femeie frumoasa ce comanda o vodca la barul din colt (sunt platite de companiile de bauturi). Oamenii nu cred in purtatorii de cuvant si comercianti (cine exact e Rula Lenska?). Si desigur nu cred in companiile de farmaceutice (Vioxx, aparent, te poate omora). Rezultatul e ca nici un comerciant nu poate reusi in a spune o poveste daca nu a castigat credibilitatea de a spune acea poveste.

Povestile bune sunt subtile. Surprinzator, cu cat un comerciant da mai putine detalii, cu atat povestea devine mai puternica. Comerciantii talentati inteleg ca lasand oamenii sa ajunga la propriile concluzii e mult mai eficient decat in a anunta morala povestii.

Povestile bune se intampla rapid. Primele impresii sunt mult mai puternice decat le dam noi importanta.

Povestile bune nu au nevoie tot timpul de o brosura de opt pagini sau o intalnire face-2-face. Ori esti pregatit sa asculti ori nu.

Povestile bune nu apeleaza la logica, dar cel mai des apeleaza la simturi. Feromonii nu sunt un mit. Oamenii decid daca le place cineva sau nu dupa „miros”.

Povestile bune nu sunt pentru toata lumea. Oamenii mediocri sunt buni la ignorat. Oamenii mediocri au prea multe puncte de vedere despre viata si sunt rar multumiti. Daca iti pregateti povestea pentru a atrage pe toata lumea, nu va atrage pe nimeni. Cele mai eficiente povesti se potrivesc pentru o mica audienta – si apoi acea audienta imprastie povestea.

Povestile bune nu se contrazic. Daca restaurantul se afla in locatia perfecta dar are meniul gresit, pierzi. Daca galeria de arta are artistii potriviti dar lucrarile sunt facute din piese de schimb, pierzi. Consumatorii sunt destepti si vor vedea dincolo de paravanul tau imediat.

Cel mai important, povestile bune intaresc imaginea noastra despre lume. Cele mai bune povesti nu invata pe oameni ceva nou. Din contra, cele mai bune povesti sunt de acord cu ceea ce deja crede audienta si face ca membri audientei sa se simta destepti si siguri cand li se aminteste ca au avut dreptate de la inceput.

Traducere dupa articolul: Steh Godin blog

Anunțuri

2 răspunsuri

  1. […] Cum sa… spui o poveste MAREATA! Mon Aug 02, 2010 1:01 am Povestile bune au succes pentru ca reusesc sa capteze imaginatia unui grup mare de ascultatori. O poveste buna e adevarata. Nu neaparat datorita faptelor, dar pentru ca e consistenta si autentica. Consumatorii sunt prea buni in a detecta inconsistentele pentru ca un comerciant sa scape doar prin a le  tranti o poveste. Povestile bune fac […] […]

  2. POVESTIILE COPIATE ITI CAPTEAZA SI MAI MULT ATENTIA, NU NEAPARAT TREBUIE SA FIE CREDIBILE (SA FIE CEVA SCRIS ACOLO)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: